More
    Ritmic Suceava Ritmic Suceava
    Ritmic Suceava Ritmic Suceava
    Ritmic Suceava

    Senatorul Virgiliu Vlăescu cere explicații Ministerului Educației: „Cum putem vorbi despre digitalizare, când în 2025 încă avem școli cu WC în curte?”

    În cadrul ședinței Senatului din 9 aprilie 2025, senatorul AUR de Suceava, Virgiliu-George Vlăescu, a adresat o interpelare Ministrului Educației și Cercetării, solicitând clarificări legate de prioritățile și eficiența programului de digitalizare a învățământului românesc. Parlamentarul atrage atenția asupra unui dezechilibru major între investițiile în tehnologie și lipsurile cronice din școlile românești.

    „Ministerul Educației alocă fonduri considerabile pentru table inteligente și platforme digitale, în timp ce mii de elevi nu au manuale actualizate, hârtie pentru copiatoare sau condiții minime de igienă. În 2024 încă existau 180 de școli cu toalete în curte. Cum justificăm această prioritizare?”, a întrebat senatorul Vlăescu.

    În interpelarea sa, acesta a cerut date concrete despre eficiența acestor investiții, în special în combaterea analfabetismului funcțional, o problemă care afectează peste 40% dintre elevii români conform testelor PISA. Senatorul a dorit să afle dacă a fost monitorizat impactul real al digitalizării asupra competențelor de literație și gândire critică și dacă există dovezi clare că introducerea tehnologiei a dus la îmbunătățiri semnificative.

    Un alt punct sensibil semnalat a fost formarea profesorilor.

    „Câți dascăli au fost pregătiți efectiv să utilizeze aceste echipamente? Câte ore de formare au primit, cine a suportat costurile și cât de utile s-au dovedit aceste cursuri?”, a adăugat Vlăescu, subliniind că în lipsa unei instruiri reale, digitalizarea riscă să fie doar „o cheltuială spectaculoasă, fără efecte palpabile”.

    Senatorul AUR a solicitat și o defalcare detaliată a sumelor cheltuite până în prezent pentru digitalizarea învățământului, inclusiv fonduri din PNRR, cerând totodată explicații privind sustenabilitatea acestor investiții pe termen lung, în condițiile unui buget educațional deja tensionat.

    „Nu putem cere performanță copiilor, când le oferim tablete, dar îi trimitem la WC în fundul curții. Digitalizarea este importantă, dar ea nu poate substitui nevoile de bază din sistemul educațional”, a conchis senatorul.

    Articole recente

    Usi Interior/Exterior si Scari Suceava Usi Interior/Exterior si Scari Suceava Usi Interior/Exterior si Scari Suceava Usi Interior/Exterior si Scari Suceava Usi Interior/Exterior si Scari Suceava Usi Interior/Exterior si Scari Suceava

    Related articles