În luna ianuarie 2021, în cadrul proiectului PROMEHS – PROMOVAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE ÎN ȘCOALĂ,  Facultatea de Științe ale Educației (USV) organizează cursul de formare adresat profesorilor din învățământul preuniversitar.

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava și Inspectoratul Școlar al Județului Suceava fac parte dintr-un consorțiu european, format din universități și autorități publice din șapte țări europene, constituit pentru a elabora o linie de politică educațională menită să asigure promovarea sănătății mintale în școală, prin dezvoltarea unui curriculum validat științific.

Proiectul propune în această etapă un amplu demers de cercetare – acțiune, prin care, în vederea validării științifice,  curriculum-ul elaborat este testat în cele șase țări europene (Italia, Letonia, Croația, Portugalia, Grecia și România), fiind implicați peste 600 profesori si peste 6000 de elevi și părinți.

Din România participă aproximativ 160 de profesori din 15 unități de învățământ, majoritatea din județul Suceava (GPP „Țăndărică” Suceava, GPP „Căsuța Piticilor” Gura Humorului, G.P.P. „Gulliver” Suceava, Scoala Gimnazială Todiresti, Școala Gimnazială „Miron Costin” Suceava, Școala Gimnazială „Jean Bart” Suceava, Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” Rădăuți, Liceul Tehnologic „Mihai Eminescu” Dumbrăveni, Școala Gimnazială „Episcop Melchisedec Ștefănescu” Gîrcina,  Școala Gimnazială „AL.I. Cuza” Fălticeni, Colegiul Tehnic Rădăuți, Liceul Tehnologic Dorna Candrenilor, Liceul „Ion Luca” Vatra Dornei,  Colegiul Tehnic „Lațcu Vodă” Siret), care și-au exprimat disponibilitatea de a se implica în demersul constructiv de a identifica modalități explicite prin care sănătatea mintală poate fi promovată în școală.

Astfel, cei 160 de profesori urmează un program de formare structurat, susținut de către formatori specializați, pentru a dobândi abilități de facilitare a activităților de învățare socio- emoțională. Programul propune sesiuni interactive de formare, desfășurate on-line, prin care cursanții pot accesa cunoștințe în domeniul promovării învățării sociale și emoționale și rezilienței, precum și al prevenției tulburărilor emoționale și comportamentale, pot identifica tehnici de lucru cu elevii pentru abordarea explicită a competențelor sociale și emoționale în școală, pot reflecta la propriile experiențe profesionale așezate în contextul rezilienței și dezvoltării personale.

Profesorii participanți au realizat activități de evaluare specializată a elevilor, au stabilit parteneriate durabile cu părinții în vederea implementării activităților de învățare din cadrul proiectului. În semestrul al doilea, toți profesorii participanți, pe baza materialelor curriculare puse la dispoziție de proiect, vor realiza activități de promovare a sănătății mintale în școală prin cultivarea abilităților de învățare socială și emoțională, prin crearea cadrului de susținere a rezilienței, prin prevenția dificultăților care pot apărea la aceste vârste (anxietate sau depresie, violență sau bullying, angajare în comportamente de risc, în cazul adolescenților).

Această formare va contribui la îmbunătățirea stării de bine, a abilităților sociale și emoționale ale profesorilor, precum și la optimizarea strategiilor și abordărilor acestora în promovarea stării de bine a elevilor și familiilor.

PROMEHS este primul curriculum de promovare a sănătății mintale elaborat în colaborare de cercetători, factori decizionali și asociații științifice din 7 țări europene, respectiv Croația, Grecia, Italia, Letonia, Malta, România și Portugalia. Mai multe informații pot fi accesate pe pagina web a proiectului www.promehs.org.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here