Lansat în 2005 drept componentă fundamentală a programului eLearning al Comisiei Europene, programul eTwinning a devenit parte integrantă a programului Erasmus+, Programul Uniunii Europene pentru Educație, Formare, Tineret și Sport, începând din 2014. Acțiunea se adresează tuturor școlilor din învățământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de disciplina predată, directorilor de unități școlare și inspectorilor școlari.
eTwinning este un proiect cofinanțat de Comisia Europeană care facilitează cadrelor didactice crearea de proiecte de colaborare interșcolară pentru elevi, utilizând platforma europeană European School Education Platform: https://school-education.ec.europa.eu. Prin intermediul platformei, eTwinnerii au acces la o rețea europeană și oportunități pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaționale și prin participarea la seminarii internaționale de formare/ schimburi de experiență. Elevii și cadrele didactice au acces la un cadru activ de învățare, la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul didactic.
Anul acesta, în cadrul competiției europene de acordare a titlului de „Școală eTwinning 2025”, la nivel național, au fost premiate 210 de instituții de învățământ preuniversitar, dintre care 7 şcoli eTwinning sunt din județul Suceava:
- Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului
- Centrul Şcolar de Educație Incluzivă Suceava
- Colegiul „Alexandru cel Bun” Gura Humorului
- Colegiul de Arta „Ciprian Porumbescu” Suceava
- Colegiul Tehnic „Laţcu Vodă” Siret
- Liceul Tehnologic „Iorgu Vârnav Liteanu” Liteni
- Școala Gimnazială Dorna Arini.
Certificatul de Școală eTwinning reprezintă o recunoaștere și o apreciere a implicării, angajamentului și devotamentului întregii școli, la nivelul cărora colaborează echipe de elevi, profesori și directori pentru activitățile eTwinning, având o valabilitate de 2 ani.
Școlile eTwinning sunt organizații de învățare incluzive și novatoare, sunt devotate conducerii în comun atât în privința responsabilității pentru organizație, cât și a proceselor decizionale, care se angajează să adopte o abordare incluzivă la toate nivelurile și caută în mod active modalități de a crea un mediu incluziv pentru elevi, indiferent de aptitudinile și cultura lor, pentru părinții lor și pentru comunitate în ansamblu ei.
Școlile eTwinning joacă rol de ambasador printre celelalte școli din regiune, promovând în mod activ eTwinning și diseminându-și realizările prin zile ale porților deschise, sesiuni de informare și activități de mentorat, sunt modele: inspiră celelalte școli și le îndrumă eforturile de a atinge același nivel.
Proiectele eTwinning sunt coordonate de inspectorul școlar pentru proiecte educaționale, prof. Lidia ACOSTOAIE, care, în acest context a spus: „pentru a obține acest titlu, accentul se pune pe colaborarea dintre profesori, elevi, părinți și munca în echipă, capacitatea elevilor de a acționa promovând incluziunea și inovarea în educație”.



